British Airways Sverige

British Airways tar London till Göteborg

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 11:15 CET

På lördag den 27 november påbörjar British Airways firandet av den nya linjen mellan Göteborg och London som de öppnar söndagen den 28 november. Mellan klockan 10.00 och 16.00 kommer en brittisk dubbeldäckare att åka runt i centrala Göteborg och spela klassisk Beatles-musik. Bussen kommer att stanna till på vissa platser och då kan barnen få hälsa på British Airways kabinpersonal, brittiska vakter och poliser. Den som vill har också möjlighet att fotograferas tillsammans med British Airways kabinpersonal samt de utklädda engelska vakterna och poliserna som kommer att åka med på bussen.

–För att fira lanseringen av Göteborg Landvetter-London Heathrow tar vi London till Göteborg genom den här fantastiska brittiska dubbeldäckaren. För oss är det här en av de viktigaste stegen när det gäller att utöka antalet flyglinjer för svenskar till en av Europas mest spännande storstäder. Vad passar bättre än att fira detta med en brittisk dubbeldäckare? Det här är ett event som riktar sig till hela familjen, säger
Peter Rasmussen, Commercial Manager Northern Europe British Airways.

Klockan tio kommer bussen att starta sin rutt vid Centralstationen. Intresserade kan försöka få syn på den när den kör i city och vid Liseberg där den kommer att stå i cirka en timme från omkring 15.00 till 16.00.

Den brittiska dubbeldäckaren är strajpad med British Airways reklam. Klassisk Beatlesmusik kommer att höras ut genom högtalare som sitter på bussen.

British Airways kabinpersonal, tillsammans med vakterna och poliserna, kommer att dela ut tablettaskar och flyers så länge de räcker. De som besöker bussen kommer även ha möjlighet att vinna två biljetter till New York City om de skriver upp sig på en mejllista för British Airways.

Utöver detta satsar British Airways på radioreklam i Bandit Rock, RIX FM och NRJ. Radioreklamkampanjen inleds nu på torsdag och avslutas den 17 december.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Rasmussen, Commercial Manager Northern Europe, Tel: +45 4058 1117, peter.rasmussen@ba.com

Jenny Andersson, Visible PR,
Tel: 08-661 12 78, jenny.andersson@visible.se

Om British Airways
:
• British Airways är ett av världens största internationella flygbolag med över
30 miljoner passagerare varje år.
• Flygbolagets verksamhet är huvudsakligen lokaliserad till Londons två största flygplatser Heathrow och Gatwick. Heathrow är världens mest trafikerade internationella flygplats
• Från och med den 28 november kommer British Airways att flyga mellan Göteborg och London Heathrow
• British Airways flyger mellan Stockholm Arlanda och London Heathrow. Den 10 januari flyger British Airways även från Stockholm Arlanda till London City Airport
• British Airways franchisepartner Sunair flyger även mellan Göteborg och Aarhus
• British Airways har ett världsomspännande nätverk av rutter som täcker över 700 destinationer, tillsammans med sina partners i oneworld-alliansen.
• British Airways erbjuder fyra typer av resklasser på sina långflygningar: First (förstaklass) Club World (businessklass), World Traveller Plus (ekonomiklass premium) samt World Traveller (ekonomiklass).
• Mellan Arlanda och Heathrow erbjuder British Airways flygningar i Club Europe (businessklass) och Euro Traveller (ekonomiklass).