AEG Live

BRITPOPKUNGARNA SUPERGRASS TILL DEBASER SLUSSEN

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 10:49 CEST

1995 var året då britpopen erövrade världen och fick oss att vika turn-ups på jeansen och sätta fast klämmor i luggen. Svenska flickor vallfärdade till London och drömde om att få hångla upp brittiska killar med vildvuxna polisonger och Fred Perry-tröjor.

Samma år släppte de osnutna Oxfordpojkarna Supergrass sin debutskiva "I Should Coco" som blev soundtracket till alla galna klubbnätter nere i mörka källare. Albumet låg etta på topplistan i England i tre veckor och sålde en halv miljon skivor bara i Storbritannien. Tillsammans med deras andra skiva "In It for the Money" från 1997 finns det numera listat i boken "1001 Albums You Must Hear Before You Die".

I år är gruppen återigen hyperaktuell med sitt sjätte studioalbum"Diamond Hoo Ha Man" om vilket sångaren och frontmannen Gaz Coombes uttalar sig: "We wanted a record where you got all of Supergrass. The joy, the intensity, the darkness, the melodies. All of those have always been important to us and still are.'

Den 11 november har ni chansen att uppleva en intim konsert med indielegenderna på Debaser Slussen. Det kommer bli p-a-r-t-y med stora bokstäver så kom hit och dansa er euforiska och kolla in världens snyggaste polisonger på nära håll!

Hemsidor:
www.supergrass.com
www.myspace.com/supergrass

Speldatum:
11 NOVEMBER - DEBASER SLUSSEN, STOCKHOLM

Biljetterna släpps den 30 juli, kostar 180 kr + serviceavgift och säljs via Debaser, www.debaser.se och Ticnet, www.ticnet.se, samt lokala Ticnet-ombud. Redan bokade biljetter kan lösas ut hos valfritt ATG-ombud.

Åldersgräns: 18år.

Aktuell pressbild finns att hämta på www.aeglive.se/press.

Promotor:
AEG Live