Ladbrokes

Britter i Oscarsfeber

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 14:39 CET

Vid BAFTA (British Acadamy of Film and Television Arts), brittiska oscarsgalan som en del brukar säga, vann Carey Mulligan och Colin Firth pris för bästa skådespelare. Efter denna succé har oddsen sänkts på de båda för en Oscar; Mulligan ger nu 9 gånger pengarna från 11 gånger och Firth har gått från 21 till 15 gånger pengarna.

Nya favoritfilmen är The Hurt Locker som har gått från 2,10 till 1,83 gånger pengarna och därmed tagit över favoritplatsen från Avatar som nu ger 2,25 gånger pengarna.

”En BAFTA vinst betyder inte nödvändigtvis att det kommer att smitta av sig på Oscars galan men det har get dem ett
lyft och vi tror att chansen för en staty är högre nu”

Aktuella odds Oscarsgalan:

Bästa film:

The Hurt Locker 1,83

Avatar 2,25

Bästa skådespelerska:

Sandra Bullock 1,66

Meryl Streep 2,62

Corey Mulligan 9,00

Bästa skådespelare:

Jeff Bridges 1,16

George Clooney 5,50

Colin Firth 15,00

För hela listorna och alla priser klicka här.

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.