Peace & Love

Brittiska dansakten Feed Me klar för Peace & Love - jämförs med Skrillex och Daft Punk

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 10:00 CEST

Bakom namnet Feed Me döljer sig Jonathan Gooch, en av Englands allra största houseproducenter. Nu står det klart att han kommer till Peace & Love i sommar! Peace & Love pågår mellan 25 – 29 juni i Borlänge. Årets tema är Time for Peace.

Redan 2008 kom det första livstecknet från projektet Feed Me genom den dansanta singeln "The Spell / Raw Chicken", släppt på Deadmau5 skivbolag. 2010 kom "Feed Me's Big Adventure", en ep som innehåller det bästa inom house och dubstep. Därefter var det dags för ett hyllat samarbete med Chrystal Fighters och i år släpptes singeln "Death by robot".

Feed Me är bland det mest dansanta du kan tänka dig i Storbritannien och jämförs med storheter som Skrillex och Daft Punk. Feed Me vet exakt hur beatet ska slå och basen ska dunka för att skapa dans hela natten lång till förstklassig house med en makalös ljusshow.

Recension i Göteborgsposten 9 augusti 2012 av Daniel Claeson efter Feed Me:s spelning på Way Out West samma år (betyg 4 fyrar av 5 möjliga):

”Inga konstigheter: Pumpande baskagge i 120 bpm, konsekvent i 50 minuter och på det lite rullande basar och glittersyntar. Sedan är du hemma. Feed Me har fattat grejen för att folk att dansa och när han dessutom plockar med sig halva Nasas lager och bygger rymdskepp som scenshow så håller det även rent estetiskt. Effektivt och primalt så det förslår. Och för en stund totalt kaos på dansgolvet”.

Dagsschema för alla akter som hittills konfirmerats

Pressackrediteringar
Från den 30 april går det att ansöka om pressackreditering till Peace & Love. Då kommer ett ansökningsformulär upp här: http://peaceandlove.se/friends/pressmedia/

Peace & Love: Presschef Ronny Mattsson, ronny.mattsson@peaceandlove.se, tel 0736-597 535 Pressmeddelanden med mera besök www.mynewsdesk.com/se/pressroom/peaceandlove