IFS

Brittiska försvarets anläggningar underhålls med IFS Applications

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2004 14:06 CEST

Det brittiska försvarsdepartementet har gett Debut Services (South West) Limited, ett joint venture mellan Babcock och Bovis Lend Lease, i uppdrag att sköta fastigheter och anläggningar i sydvästra England. IFS kommer att leverera affärssystemet som skall hantera och styra verksamheten. Kontraktet är värt över 37 Mkr för IFS.

Kontraktet omfattar Royal Navy-, Army-, Royal Air Force- och Defence Logistics Organisation-anläggningar inom ett område från Gloucester i norr till Portsmouth i söder och Culdrose i väster. Kontraktet är en viktig del i försvarsdepartementets strategi att öka kvaliteten på sina fastigheter och andra anläggningar.

IFS kommer att leverera ett omfattande system för planering, byggnation, service och underhåll till Debut Services som stöd för deras arbete med att förbättra anläggningarna och infrastrukturen. Systemet beräknas få 800 användare, varav ungefär 400 kommer att använda mobila klienter förutom mer traditionella verktyg som webbläsare, portaler och windowsgränssnitt.

- Vi är mycket nöjda med att ha fått det här kontraktet, säger Alastair Sorbie, vd för IFS UK. Det stärker vår närvaro inom specialbyggnation, fastighetsförvaltning och underhåll. Det är betydelsefullt att vi fått kontraktet med försvarsdepartementet genom Debut Services och det öppnar dessutom för ett fördjupat samarbete med Babcock International.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ.

IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen med försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS).

För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
Tel: 08-58 78 45 00