IFS

Brittiska varvet Fleet Support Limited väljer IFS Applications för reparationer och ombyggnad av Royal Navy och civila fartyg

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2003 22:48 CET

Fleet Support Limited (FSL), ett av Storbritanniens ledande ombyggnads- och reparationsvarv för Royal Navy och civila fartyg, har valt IFS Applications. Kontraktet är värt 27 Mkr. Lösningen omfattar konstruktion, projekthantering, underhåll, ekonomi, tillverkning och personalhantering.

FSL ersätter ett antal spridda system med en integrerad lösning som hanterar alla delar av deras verksamhet för att uppnå sina tillväxt- och prestandamål. Grunden till investeringen i ett nytt system är ett tioårskontrakt med brittiska försvarsdepartementet. Målet är att uppnå högsta kvalitet samt snabb och korrekt information om verksamheten.

- Utmaningen i dagens konkurrensintensiva marknad är inte bara att leverera rätt service i rätt tid utan arbeta närmare kunderna och fördjupa samarbetet, säger Ian Booth, vd på Fleet Support Limited. Med IFS Applications får vi en integrerad lösning för fartygsreparationer som hjälper oss att uppfylla kundernas önskemål snabbt. Via ett fördjupat samarbete kommer både vår egen och kundernas service och interna effektivitet att förbättras.

Offshore- och varvsindustri är ett av IFS fokuserade marknadssegment. Lösningen ersätter ofta ett stort antal olika system genom att inkludera alla viktiga processer inom varvsindustrin i ett integrerat system, t ex offerthantering, projekthantering, design, PDM (Product Data Managament)/konstruktion, tillverkning, ekonomistyrning, underleverantörshantering, dokumenthantering, materialhantering och personalsystem. Kunder i branschen inkluderar Aker Kværner Yards, Babcock Engineering Services, Todd Pacific Shipyards, Kværner Oil&Gas, Dresser Rand och norska flottan.

Om FSL
FSL är ett joint venture mellan BAE SYSTEMS och Vosper Thornycroft, som båda är stora leverantörer av fartyg och system till Royal Navy. FSL's anläggningar inkluderar flera torrdockor och stora verkstäder för fartygsreparationer och annan tillverkning. En stor bredd av tjänster levereras, från akuta reparationer i docka till arbete ombord under färd och ombyggnader. Civila uppdrag sker både inom handelsflottan och på passagerarfartyg.

Om IFS och IFS Applications
IFS utvecklar och levererar komponentbaserade affärssystem för medelstora till stora företag och organisationer. IFS Applications, som implementeras steg för steg, är baserad på webb- och portalteknologi. Lösningen innehåller mer än 60 komponenter för tillverkning, företagets värdekedja (SCM), kundrelationer (CRM), service- och tjänsteproduktion, ekonomi, produktutveckling, underhåll och personaladministration. IFS erbjuder sina kunder ett enklare och öppnare alternativ.

IFS är en av de stora affärssystemsleverantörerna i världen med försäljning i 45 länder och mer än 350 000 användare världen över. Företagets aktier är noterade på Stockholmsbörsens O-lista (XSSE: IFS).

För mer information, besök vår webbplats på www.ifsworld.com

För ytterligare information, kontakta:
Manni Svensson, Informationschef, IFS
E-post: manni.svensson@ifsworld.com