Destination Kalmar

Bröderna Elm är ambassadörer för UEFA Dam-EM 2013

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 14:00 CET

Nedräkningen till UEFA Dam-EM 2013 har börjat på allvar. Det är mindre än 500 dagar kvar till turneringens öppningsmatch. I Kalmar kommer vi att utse ett antal ambassadörer för turneringen. Huvudambassadörer är Rasmus, Viktor och David Elm.

Ambassadörerna ska på olika sätt hjälpa till att skapa uppmärksamhet kring mästerskapet, både nationellt och internationellt.
– Bröderna Elm valde vi för att de är jordnära och för att de älskar fotboll. De står för en bra värdegrund, säger Johan Göransson på Destination Kalmar, som är projektledare för Kalmars värdskap vid UEFA Dam-EM 2013.

Bröderna Elm fick alla tre sitt stora genombrott när de spelade i Kalmar FF och de var med när laget vann SM-guld 2008. Idag spelar Viktor Elm i Herenveen, David Elm i Elfsborg och Rasmus Elm i AZ Alkmaar. De är mycket stolta över att bli utvalda till ambassadörer:
– Det är jättekul att det kommer att spelas ett EM i Kalmar och det är en ära för oss bröder att få vara ambassdörer för UEFA Dam-EM 2013 i Kalmar, säger Rasmus Elm.

David Elm syns för övrigt i Kalmar nu på lördag, den 3 mars, när Kalmar FF möter IF Elfsborg.

På bilden syns de tre ambassadörerna Rasmus, Viktor och David Elm, tillsammans med tre fotbollstjejer från regionen: Emma Jonsson, Lindsdals IF, Amanda Nilsson, Färjestadens GOIF och Ellen Adolfsson, IFK Kalmar.

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.