Ladbrokes

Brödrafejd när årets upplaga av Super Bowl avgörs på söndag

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 15:32 CET

På söndag avgörs årets Super Bowl - finalen i amerikansk fotboll som i år spelas mellan San Fransisco 49ers och Baltimore Ravens. Finalen följs av 75 000 på plats i Mercedes Benz Superdome i New Orleans och över 100 miljoner tv-tittare.

49ers är favoriter till 1.55 ggr pengarna i en match där förhandssnacket handlat mycket om de två huvudtränarna, och bröderna, Jim och John Harbaugh som ställs mot varandra. Det är också stort fokus på 49ers unga quarterback Colin Kaepernick vilket kan ge utrymme för running backen Frank Gore att göra en stor match. Frank är favorit till första touchdown till 7 ggr pengarna. Viktiga poäng som brukar vara en bra indikation på vilket lag som till slut vinner.

– Jag hoppas Baltimore kan överraska då line backen Ray Lewis, en av de allra största, gör sin sista match innan pensionen. Men San Fransisco är ett bättre lag, inte minst defensivt och plockar hem det här, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes.

Ladbrokes erbjuder ett 250-tal olika spel på Super Bowl.

Samtliga odds Super Bowl:

För mer information vänligen kontakta:
Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.