Coop Fastigheter AB

Bromma Blocks gillar Rookies och Moderådet

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2011 05:00 CET

Årets 12 Rookies-kandidater ställer ut delar av sina kollektioner på Bromma Blocks 14 februari – 6 mars. Dessutom exklusiva modesamtal med programledaren samt modeprofilen Karin Winther den 19 samt 26 februari.

Med utställningen får Bromma Blocks besökare chansen att se delar ur årets Rookies-kandidaters kollektioner. Kollektionerna går under paroller som kropp/själ, individualism, geometri, enkelhet, gatumode V/S strikt mode och en kollektion med inspiration hämtad från filosofin, att kläder är en sköld mot den yttre världen.

I anslutning till utställningen hålls även två exklusiva modesamtal där årets Rookies- kandidater medverkar under ledning av programledaren och modeprofilen Karin Winther. Vid dessa tillfällen kommer det även gå att köpa delar ur kollektionerna. Rookies drivs sedan 2005 av Svenska Moderådet som ett icke vinstdrivande projekt och syftar till att stödja mindre mode- och designföretag i sin etablering på marknaden

Bromma Blocks är huvudsponsor för Rookies 2011 och FashionWeekend är en del i en mycket ambitiösa satsning på konst, design och mode som ska attrahera den medvetna målgrupp som Bromma Blocks vänder sig till. Läs mer på: www.brommablocks.se

Årets Rookies-kandidater
A.L.L. AnnLouise Landelius · altewai.saome · ERÏK BJERKESJÖ · GRANFORS · I started something I couldn’t finish · Josefin Strid · Karin Malm · MIKA MODIGGÅRD · Obscur  · Tangled Garment ·Unwind Clothing · Wieselblad

Fem av de 12 Rookies-kandidaterna nomineras till priset “Årets Rookies” den 11 februari. En av de fem tar hem utmärkelsen under Stockholm Fashion Week i augusti 2011. Tidigare vinnare av titeln Årets Rookies är: Dagmar (2005), Dada’s Diamonds (2006), van Deurs (2007), Uniforms for the Dedicated (2008), Patouf (2009) och Ida Pyk (2010).

Utställning:
Var: vid Delin på Bromma Blocks
När: 14 februari – 6 mars
Öppettider: se www.brommablocks.se

Modesamtal:
Var: vid Delin på Bromma Blocks
När: lördagen den 19 samt 26 februari
Hur dags: kl 13.00

För mer information kontakta gärna:
Eva Roos, Bromma Blocks: 070-795 55 07
Åsa-Viktoria Wihlborg, ArtPlatform: 070-738 53 39