Webbentus AB

Brommapojkarna storsatsar på webben

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 10:14 CEST

Brommapojkarna önskade en unik webbplats med stor funktionalitet till ett fast lågt pris utan bindningstid och månadskostnader. Därför fick Webbentus uppdraget att utveckla deras nya webbplats. Resultatet blev en ”Mycket bra hemsida, allsvensk klass på den bra jobbat bp, plus med en länk till Facebook fans” enligt facebooksignaturen JohanÄlskar Bp.

På webbplatsen presenteras Brommapojkarnas verksamhet med både elit och bredd. De allsvenska spelarna visas i 3D och nyheter presenteras i bildspel på startsidan. Där finns även länkar till webbshop, budgivning, webb-tv och BP i världen.

Sponsorerna får mervärde genom inloggning till sponsornätverk och Brommapojkarna får intäkter av hemsidan genom annonser, webbshop och auktioner.

De 250 ungdomslagen har egna sidor där de kan göra anmälningsutskick till träningar och matcher, uppdatera kalender för kommande evenemang, lägga upp nyheter och administrera gästbok mm. De har även en ruta för egna sponsorer och dolda sidor som bara lagmedlemmar kan se.

Webbentus har utvecklat design och funktionalitet på webbplatsen och ser fram emot ett långt samarbete med Brommapojkarna där vi gått in som sponsorer. Webbplatsen är lätt att uppdatera och vidareutveckla i Joomla CMS.

Webbentus specialitet är att leverera kostnadseffektiva kundunika webblösningar som en del av våra kunders marknadsföring. Klicka här för mer info om Webbentus!