Castellum

Brostaden hyr ut till Stockholms stad

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 16:08 CET

Fastighets AB Brostaden (Castellums dotterbolag i Stockholm) har tecknat ett hyreskontrakt med Stockholms stad på Bolidenvägen 14 i Johanneshov (del av Brostadens tidigare huvudkontor). Det är Stockholms stads arbetsmarknadsenhet som flyttar till denna lokal på 1 500 kvm. Inflyttning kommer att ske i april 2012.

Fastigheten omfattar totalt ca 2 600kvm uthyrningsbar kontors- samt lageryta och är en del i området Lindetorp där Brostaden är största fastighetsägaren. Området har ett strategiskt läge med utmärkta kommunikationsknutpunkter.

Vi vill passa på att hälsa arbetsmarknadsenheten välkomna till Brostaden!

- Vi ser uthyrningen till arbetsmarknadsenheten som ett led i vår uthyrningsstrategi. Det är roligt att få välkomna Stockholm Stad med en för området ny verksamhet, säger Maria Jonsson, fastighetschef på Brostaden.

Brostaden är ett fastighetsbolag, helägt av Castellum AB, som äger och förvaltar kommersiella fastigheter. Fastighetsbeståndet uppgår till 573 000 kvm och finns i alla väderstreck runt Stockholm, lättillgängligt med bra kommunikationer.

Det viktiga i vår verksamhet är våra kunder. Vi vill ha en nära och bra kontakt med kunderna.  Att vara insatta i deras verksamhet, vardag och framtid är en förutsättning för att vara en bra affärspartner.