BRP Sweden AB

BRP INC. LÄMNAR IN PRELIMINÄRT PROSPEKT OM BÖRSINTRODUKTION

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 15:20 CEST

Valcourt, Québec, 17 april 2013 – BRP Inc. lämnade i dag in ett preliminärt prospekt till myndigheterna för värdepapperstillsyn i Kanadas olika provinser och territorier i samband med en föreslagen börsintroduktion av företagets förlagsaktier med rösträtt. En kopia av detta preliminära prospekt kommer att läggas ut på SEDAR (www.sedar.com).

Börsintroduktionen görs genom ett syndikat av garanter under ledning av BMO Nesbitt Burns Inc., RBC Dominion Securities Inc., UBS Securities Canada Inc. och Citigroup Global Markets Canada Inc.

Ingen myndighet för värdepapperstillsyn har godkänt eller förkastat innehållet i detta pressmeddelande. Detta pressmeddelande utgör inte ett säljerbjudande eller en uppmaning avseende ett erbjudande om att köpa värdepapper i bolaget inom någon jurisdiktion där ett sådant erbjudande, en sådan uppmaning eller en sådan försäljning skulle strida mot lagen. Dessa värdepapper har inte registrerats och kommer inte heller framöver att registreras enligt USA:s värdepapperslag från 1933 (U.S. Securities Act of 1933, nedan kallad "USA:s värdepapperslag"), i dess aktuella lydelse, eller enligt några delstatliga värdepapperslagar i USA och får inte erbjudas eller säljas i USA om detta inte sker i enlighet med registreringskraven i USA:s värdepapperslag och tillämpliga delstatliga värdepapperslagar i USA eller i enlighet med ett undantag från dessa krav. En börsintroduktion av värdepapper i USA får endast ske genom ett prospekt som innehåller detaljerad information om bolaget och dess ledning samt finansiella rapporter.

Om BRP
BRP är världsledande inom konstruktion, utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring av motordriva fritidsfordon. Företagets portfölj av varumärken och produkter inkluderar Ski-Doo och Lynx snöskotrar, Sea‑Doo vattenskotrar, Evinrude utombordsmotorer, Can-Am ATV, SSV (side-by-side) och Spyder roadster samt Rotax motorer vilka distribueras i 105 länder. BRP har för närvarande ca 6 800 anställda världen över.

Sea-Doo-, Ski-Doo-, Spyder-, Lynx-, Evinrude-, Can-Am-, Rotax- och BRP-logotypen är varumärken som tillhör Bombardier Recreational Products Inc. eller dess dotterbolag.

För information om BRP:

Pierre Pichette