Brunnberg & Forshed Arkitektkontor AB

BRUNNBERG & FORSHED ARKITEKTKONTOR AB BREDDAR ÄGARGRUPPEN

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2014 10:42 CET

”Vi ser en förändrad värld med nya utmaningar inom arkitekturen och med fler aktörer på en diversifierad marknad.  I vår ständiga strävan att utvecklas och för att möta dessa nya utmaningar är det naturligt att bredda ägandet i företaget. Brunnberg & Forshed Arkitektkontor AB har alltid jobbat generationsöverskridande för att tillföra projekt olika tankar och erfarenheter.”

Brunnberg & Forshed Arkitektkontor AB breddar ägargruppen med sju yngre delägare. Samtliga nya delägare är arkitekter och verksamma inom företaget sedan tidigare. De nya i ägargruppen är Alessandro Lucca, Birgitta Gelhaar, Ingrid Moberg, Johan Brogren, Johanna Gill, Pär-Olof Olofsson och Rikard Hedin.
De tidigare delägarna Ludmilla Larsson och Staffan Corp ökar sitt engagemang i företaget och i samband med detta har även Staffan Corp utsetts till vice VD.
– Sören Eriksson, Hans Bergström och jag fortsätter med oförändrat engagemang, säger Bengt Hellström, VD.
Arkitektkontorets grundare Kjell Forshed och Håkan Brunnberg är fortsatt aktiva i företaget.
Under 2013 har Brunnberg & Forshed Arkitektkontor AB bland annat uppmärksammats för dessa projekt: Svea Fanfar (Östermalm), Främlingsvägen (Midsommarkransen) och Signalfabriken (Sundbyberg). Läs mer om dem och andra aktuella projekt på vår hemsida www.brunnbergoforshed.se