Sorbon i bromma

Bryggning av egen kvalitetsöl

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2009 14:33 CEST

SorbonX, öl-mystik lagom till våren...

Om du är en vanlig, tråkig medelsvensson som utan närmare eftertanke beställer "en stor stark" på krogen är det lika bra att sluta läsa nu och lägga din tid på att göra något mer konstruktivt... förslagsvis att virka dukar eller lösa korsord.

SorbonX är inte en "vanlig öl", är en öl bryggd med omsorg, exklusivt och enbart för restaurang Sorbon i Bromma. Det är viktigt att betona att SorbonX inte är ytterligare en befintlig öl som fått en ny etikett. SorbonX är bryggd enligt restaurang Sorbons egna recept med noga utvalda ingredienser. Sigtuna Brygghus i Märsta, en bit från Arlanda flygplats är det bryggeri som fått i uppdrag att brygga SorbonX. De brygger flertalet olika sorters öl med inriktning på ovanliga ölsorter samt mjöd med honung som kommer från lokala biodlare. Sigtuna Brygghus är ett av Sveriges minsta bryggerier som idag producerar 30 000 liter öl per år, i jämförelse med de kommersiella multibryggerierna som producerar miljontals liter öl per år.

Restaurang Sorbon i Bromma är ett familjeföretag med spetskompetens gällande det italienska köket och öl. Med ett gediget och ständigt växande ölsortiment som i dagsläget består av hela 220 sorters flasköl och 10 sorters fatöl kan man mer eller mindre säga att "de har koll på öl". På restaurang Sorbon är det därmed strikt förbjudet att bara beställa "en stor stark", vilket likställs med att beställa "en tallrik mat" och hoppas på det bästa.

Se till att vara en av de första som klunkar i dig SorbonX, premiären sker 2009-04-10 (långfredagen) på restaurang Sorbon i Bromma.

Kontakt för info:

Restaurang Sorbon