BT in the Nordics

BT lanserar integrerad lösning för storskalig implementering av BYOD

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 13:36 CEST

BT har lanserat nya lösningar som ska hjälpa organisationer att dra nytta av den ökade produktivitet som BYOD (Bring Your Own Device) förväntas ge. BT:s integrerade tillvägagångssätt är utformat för att hjälpa CIO: er att utnyttja mobila enheter (t.ex. smartphones och surfplattor) i stor skala samtidigt som man förbättrar upplevelsen för användarna.

BT:s BYOD-modell erbjuder funktioner för kontroll, uppkoppling och användarupplevelse som utgör kärnan av en lyckad BYOD-strategi. Modellen använder sig av marknadsledande nätkapacitet från BT Connect och säkerhetstjänster från BT Assure, samt har stöd för professionella tjänster från BT Advise. En rad nya tjänster, produkter och funktioner har lanserats med syftet att skapa en komplett BYOD-lösning, inklusive:

• BT Advise BYOD Ready Infrastructure Qick Start: ett nytt tjänsteerbjudande som hjälper organisationer att utvärdera sin beredskap samt graden av påverkan som nya krav kan ha på organisationens WAN- och LAN-nätverk.
  • BT Advise BYOD Quick Start: ett nytt tjänsteerbjudande som hjälper våra kunder att snabbt identifiera vilka åtgärder som behöver vidtas för att minimera potentiella risker, samt utvärdera hur förberedd en organisation är för att anta en BYOD-strategi för smarta enheter, från policy till implementering.
  • En serie integrerade lösningar för CIO: er:

- Ny trådlös kapacitet för det lokala nätverket (LAN), inklusive förbättrad hantering, policykontroll och rapportering. Detta inkluderar förbättrade tjänster för det trådlösa (Wi-Fi) gästnätverket, vilket ger CIO: er större överblick och kontroll över gästerna, inklusive deras position, vilket möjliggör skräddarsydd innehållsleverans inom företagets lokaler.

- En ny molnbaserad tjänst för hantering av enheter och mobila applikationer.

- Ett nytt MobileXpress-paket för säker fjärrstyrning via molnet för 5 pund per användare och månad.

- Connect Intelligence för enheter, en ny tjänst som ger central överblick över applikationer som körs på smarta enheter.

– Resultaten av vår senaste undersökning med IT-chefer och anställda inom stora företag över hela världen visar tydligt att produktivitetsökningar till följd av BYOD enbart är möjliga om nätverkstjänsterna kan hantera den ökade belastningen på ett säkert sätt. Vi har en ideal position för att kunna erbjuda intelligenta nätverkslösningar som möter dessa behov. Våra trådlösa lösningar och vår policyplattform för kontroll av identitet och åtkomst till nätverk är skapade för att leverera en säker och skräddarsydd användarupplevelse som kan styras från en central punkt, säger Neil Sutton, vice president, global portfolio, BT Global Services.

Den nya undersökningen visar att den exponentiella ökningen av användandet av smarta enheter har lett till en ökad efterfrågan på bandbredd. Som en konsekvens av detta har majoriteten av användarna upplevt förseningar i samband med inloggning och prestandanedgång för vissa applikationer, vilket har fått en negativ påverkan på den ökade produktiviteten som användande av smarta enheter förväntas ge. Undersökningen visar att en ständig tillgång till trådlös uppkoppling (Wi-Fi) via ett stabilare nätverk är nyckeln till utvecklingen av Bring Your Own Device (BYOD). Det visar också att en överväldigande majoritet av IT-chefer är positiva till BYOD och anser att det ger en konkurrensfördel att anta en BYOD-policy.

Läs mer på vår webbplats: www.bt.com/beyondyourdevice

Mer information
BT Connect är namnet på BT:s portfölj innehållande infrastruktur- och nätlösningar, från internet, ethernet och MPLS, till acceleration och managerat LAN.

BT Assure är namnet på BT:s säkerhetsportfölj med mängder av managerade säkerhetstjänster.

BT Advise är BT:s konsultportfölj bestående av tusentals experter inom olika områden.

För frågor, vänligen kontakta:
Marcus Forsgren, Bite
E-post: BT@bitepr.se

DC13-187

Om BT

BT är en av världens ledande leverantörer av kommunikationslösningar och IT-tjänster i över 170 länder. Den huvudsakliga verksamheten innefattar globala nätverk av IT-tjänster, samt lokala, nationella och internationella telekommunikationstjänster till kunder, oavsett om de är hemma, på jobbet eller på resande fot. BT levererar dessutom produkter och tjänster inom bredband och internet, samt kombinerade fasta och mobila produkter och tjänster. BT består av fyra huvudsakliga affärsområden: BT Global Services, BT Retail BT Wholesale och Openreach.

Under räkenskapsåret som slutade 31 mars, 2013, var BT-gruppens intäkter 18 017 miljoner pund, med en vinst före skatt på 2 501 miljoner pund.

British Telecommunications plc (BT) är ett helägt dotterbolag inom BT Group plc och omfattar praktiskt taget all verksamhet och alla tillgångar i BT Group. BT Group plc är noterat på börserna i London och New York. Mer information finns på www.bt.com/aboutbt