Bluegarden AB

BT Products skriver avtal med Bluegarden

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2009 07:30 CEST

Trucktillverkaren BT Products i Mjölbyhar skrivit avtal med Bluegarden för löne- och HR-systemet HR-plus för bolagets 1800 anställda. Option finns för ytterligare HR-moduler samt för de 600 anställda på Toyota Material Handling Sweden i Bromma. Produktionssättning beräknas till mars nästa år.

-Avtalet med BT Products innebär att vi får ännu en kund ansluten till verkstadsavtalen, vilket stärker vår position som en ledande leverantör av löne- och HR-system till verkstadsindustrin, säger Thomas Grönlund, VD Bluegarden.

BT Products är en ledande leverantör av industritruckar med en produktionsanläggning i Mjölby där 1800 tusen personer arbetar. Företaget ingår sedan år 2000 i Toyota Industries Corporation (TICO), ett av världens största industriföretag.

Kenneth Johansson, lönechef på BT Products, sammanfattar valet av leverantör så här:

- Ett av de viktigaste kriterierna vid val av leverantör inom HR är långsiktighet samt hög kompetens inom detta område, vilket Bluegarden har visat att de uppfyller. Ytterligare en faktor som låg till grund för vårt val av system var att vi under perioden 1991 - 2003 hade Bluegarden (PA-konsult) som leverantör av lönetjänster till full belåtenhet. Den avgörande faktorn är ändå löneadministratörernas uppfattning när det gäller funktionalitet och support som har vägt tyngst.

Om Bluegarden
Bluegarden är en leverantör av löne- och HR-lösningar och har varit i branschen sedan 1979. Bluegarden ingår i Multidata-Bluegardenkoncernen, Skandinaviens ledande löne- och HR-leverantör med 650 anställda och över 90 000 kunder. I Sverige är den största marknaden stora företag och organisationer med över 500 anställda. Varje månad hanteras över 600 000 svenskars löner i någon av Bluegardens löne- och
HR-lösningar. I den svenska verksamheten arbetar 150 personer på kontoren i Sundsvall, Stockholm, Göteborg, Växjö och Malmö.

För mer info: Vänligen kontakta: Thomas Grönlund, VD Bluegarden, tel. 0768 304 010 eller Kenneth Johansson, lönechef BT Products tel. 0142-861 91