Budera AB

Budera förvärvar konkurrent – nu näst störst i Sverige på nätauktioner

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2006 15:02 CET

Budera förvärvar auktionssajten Alltinget och blir Sveriges näst största leverantör av auktioner online.

Med knappt ett år på nacken har Budera.se i tysthet skapat sig en plats på marknaden för auktioner och annonser på Internet. I och med köpet av konkurrenten Alltinget tar man nu ett större kliv och befäster sin position.

-Vi är solklar tvåa i landet efter Ebay/Tradera och vi tänker fortsätta växa i Sverige, Skandinavien och på sikt i utvalda delar av världen. Vi gör det här för vanligt folk och vi sticker ut, säger Stefan Sjödin, VD på Budera AB.

Många av dagens nätsurfare handlar gärna på Internet via auktion och radannons. Hittills har branschen gjort skillnad på affär och affär men i och med Buderas entré förra året ska det räcka med ETT besök på EN webbplats. Budera erbjuder auktioner, försäljning till fast pris (motsvarande annons) samt bytesaffärer. Medlemmarna erbjuds dessutom egna försäljningsplatser, butiker, inom Buderas ramar.

Om Budera http://www.budera.se/info-05.asp
Jämför oss http://www.budera.se/info-02.asp

Stefan Sjödin, VD
marknad@budera.se

Bildarkiv

Korta fakta
Budera är en samlad handelsplats på svenska med Internethandel i flera former för privatpersoner och företag. Budera AB är ett Svenskt, privatägt företag.

Företagsinformation (Corporate)

Webbsida