BugLoc

BugLoc tryggar sängar och sömn

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2012 15:30 CET

Den senaste tidens utveckling med en kraftig ökning av antalet vägglössaneringar är ett stort och obehagligt hot för turismbranschen likväl som studentboenden och privatbostäder.

I media har det rapporteras om det ökade problemet med vägglöss i Sverige och värst drabbat är hotell och vandrarhem. Skadesaneringsföretag som t ex. Anticimex anger att deras utryckningar beträffande vägglöss har ökat med 567% på bara några år. 2011 blev det närmare 11.700 utryckningar i Sverige. Problemet hänförs till svenskarnas ökade resande och det ökade inresandet av turister till Sverige. Problemet är än större i storstäder som t ex. London och New York.

Det finns olika metoder för att sanera. För att skydda sängmöbler har det funnits ett mycket begränsat antal sängpås-produkter. Sängpåsar skyddar hela sängen runt om och inte minst signalerar det att det finns bekymmer i sängen, vilket man inte gärna vill skylta med som hotell.

BugLoc erbjuder ett skydd för sängarnas mest utsatta del, nämligen den ”öppna” ribbotten av trä. Skyddet fungerar lika bra i förebyggande syfte liksom efter ett bekräftat angrepp.

BugLoc säljs som ett tillbehör till befintliga sängar. Det kommer i framtiden också kunna erbjudas fabriksmonterat vid inköp av nya sängar.

BugLoc sparar sängens kapital, förkortar rummens stillestånd då saneringen förenklas och minskar fortsatt spridning mellan gäster.

BugLoc sparar sängens kapital genom att ägaren inte behöver slänga iväg välfungerande men vägglus-angripna sängar. Det är både en ekonomisk och miljömässig vinning.

BugLoc används på alla typer av resårmöbler såsom sängar, soffor, fåtöljer och bäddsoffor.

Många hotell- och vandrarhemsoperatörer hoppas att det räcker med att sanera rummet efter ett angrepp av vägglöss. Om sängen eller resårmöbeln behålls finns det stor risk för att man inte blir av med vägglössen. Den vanligaste platsen för vägglusen att etablera sig är i sängramens undersida.

BugLoc är en patentsökt(Sverige & Europa) metod där ett brandklassat membran monteras på undersidan av resårmöbeln och skyddar den från att vägglöss etablerar sig i ramkonstruktionen utan att möbelns egenskaper eller utseende försämras.

För mer information kontakta:

ODIOS BugLoc  c/o ODIOS Vandrarhem AB, Kvarntorget 3, 754 21 Uppsala

Försäljning: Kristian Jalakas, kristian@bugloc.com, 070-5487154