VAASAN Sverige AB

Bulle hyllar Sveriges Föreningsliv

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2013 14:45 CET

I november lanseras Bingolottobullen, ett samarbete mellan Bonjour och Folkspel. Nu kan alla fikasugna stödja Sveriges föreningsliv genom att njuta av en riktigt god bulle. I samband med försäljningen av Bingolottobullen skänker bageriföretaget Bonjour totalt 100 000 kronor till två välförtjänta föreningar.

Folkspel ägs av 69 riksorganisationer runtom i Sverige och har som uppdrag att generera pengar till föreningslivet: 35 000 föreningar med 5 miljoner medlemmar. Under sina 22 verksamma år har Folkspel genererat otroliga 15,6 miljarder kronor till Sveriges Föreningsliv.

– Vi vill vara med och värna om det svenska föreningslivet och hylla alla lokala, små som stora, föreningar runt om i landet som drivs av engagerade medlemmar. Genom Bingolottobullen
hoppas vi kunna bidra med lite extra god glädje och ett ekonomiskt bidrag till några föreningar, berättar Victoria Norviit, produktchef på Vaasan.

Bullen finns i butik under hösten och nominering av förening pågår fram t o m den 31 januari 2014. Vinnarna utses i samband med Eldsjälsgalan i början av mars 2014.

För mer information, kontakta gärna:

Victoria Norviit, produktchef fikabröd

email: victoria.norviit@vaasan.com

mobil: 0730-404 975

VAASAN Sverige AB ingår i den internationella bagerikoncernen VAASAN Group med säte i Finland. Vaasan Sverige AB, med huvudkontor i Stockholm, arbetar under varumärkena Bonjour samt Finn Crisp. Vaasan Sverige är sedan drygt 25 år tillbaka en ledande aktör inom bake off i Sverige och kunderna återfinns inom dagligvaruhandeln, servicehandeln och foodservice sektorn.

Vaasan-koncernen är det största bageriföretaget i Finland och Baltikum, den näst största knäckebrödsproducenten i världen och en ledande producent och leverantör av bake off produkter i Norden. Vaasan - koncernen omfattar Vaasan Oy i Finland, AS Leibur i Estland, A/S Hanzas Maiznicas i Lettland, UAB Vilniaus Duona i Litauen samt Vaasan Sverige AB i Sverige och Vaasan Norge A/S i Norge. Koncernens omsättning uppgick år 2012 till ca 412 miljoner euro och personalstyrkan till ca 2800 personer.

Läs mer på

www.vaasan.se