BungyPump

BungyPump inspirerar med egen film

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2013 09:07 CEST

BungyPump är ett träningsredskap som är mångsidigt, ensam i sitt slag och som kan användas av i stort sett alla. Men att beskriva BungyPump med ord är väldigt svårt då det är en så pass unik produkt. Den särskiljer sig från traditionella stavar och företaget bakom produkten har nu gjort en egen film för att visa varför produkten är unik och hur man kan använda den.

-  Vi vill försöka skapa rätt associationer till produkten, berättar VD:n Lena Frejlin, BungyPump träningsstavar är till för så mycket mer än bara en rask promenad.

Företaget har valt att kalla filmen för Inspirationsfilm och namnet är självklart då denna video ger en hel del inspiration. Tittarna får en bild av hur man kan växla mellan gång, löpning och olika styrkeövningar då filmen visar tips på nya övningar och tekniker med BungyPump.

-  Vi vill inspirera nya och vana användare, visa dem att träning med BungyPump är varierande så att deras träningspass alltid känns nytt och roligt, avslutar Lena.

Se BungyPumps inspirationsfilm här

BungyPump är den unika träningsstaven med cirka 20 centimeters inbyggd fjädring och upp till 4 respektive 6 kilos motstånd som ger effektiv och skonsam träning och används inom fitness, friskvård och rehab. En Svensk succéprodukt som lovordats av alltifrån kända träningsprofiler som Martin Lidberg, Blossom Tainton, Anna Skipper m.fl. till sjukgymnaster och privatpersoner med viktminskning.

Sports Progress International AB från Örnsköldsvik tillverkar, säljer och marknadsför den fjädrande träningsstaven BungyPump och gåstaven SportsPro. Företaget som drivs av Lena Frejlin säljer även det naturliga och ekologiska hudvårdsmärket Nonique.