BungyPump

BungyPump visar sin bredd med nytt träningsprogram

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 08:57 CEST

Vi på BungyPump vill inspirera fler människor till ett aktivt liv och bidra att människor skall må bättre och ha roligt, berättar Vd:n Lena Frejlin. Hög servicenivå, utveckling och kunskap är våra hörnstenar och vi har därför tagit fram träningsprogram för BungyPump träningsstavar.

Tillsammans med sjukgymnaster och fystränare från Modo Sports Academy har BungyPump tagit fram övningar som sammanställts i träningsprogram med fokus på förbränning och kondition.

-  Vi vill nå ut till nya kunder och bredda användningsområdet för BungyPump, att använda våra träningsstavar är något som ska kännas accepterat av alla. Vi vill att allmänheten ska inse att träning med BungyPump är en rolig utmaning som ger resultat för både de som är nybörjare men också för de som är vana motionärer och vältränade.

Träningsprogrammet kombinerar intensiv promenad/jogg med BungyPump och aktiv vila med styrketräning med träningsstavarna. – Glöm stavgång, det här är multifunktionell träning med hög intensitet, säger Lena. Programmen kommer att säljas via företagets webbshop och i utvalda sportbutiker.

BungyPump är den unika träningsstaven med cirka 20 centimeters inbyggd fjädring och upp till 4 respektive 6 kilos motstånd som ger effektiv och skonsam träning och används inom fitness, friskvård och rehab. En Svensk succéprodukt som lovordats av alltifrån kända träningsprofiler som Martin Lidberg, Blossom Tainton, Anna Skipper m.fl. till sjukgymnaster och privatpersoner med viktminskning.

För mer information kontakta:

Inger Öhrling, Marknadschef, BungyPump

E-post: inger.ohrling@sportspro.se

Sports Progress International AB från Örnsköldsvik tillverkar, säljer och marknadsför den fjädrande träningsstaven BungyPump och gåstaven SportsPro. Företaget som drivs av Lena Frejlin säljer även det naturliga och ekologiska hudvårdsmärket Nonique.