Citat AB

Bureägda Citat utser Håkan Juserius till ny vice vd

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 13:30 CEST

Håkan Juserius blir kommunikationskoncernen Citats nya vice vd. Han tar över rollen efter Dan Sehlberg som vid årsskiftet tillträdde som vd och koncernchef för Citat.

Håkan Juserius, 48, går idag in som ny vice vd för Citat. Håkan är koncernens finans- och ekonomichef och får nu ytterligare ett uppdrag.

Håkan har varit anställd i bolaget sedan 2000 och sitter i koncernledningen. Han är i botten ekonom från Handelshögskolan i Göteborg och har även en MBA. Tidigare har han bland annat arbetat på flera börsnoterade bolag som SKF, Linné Group och Cell Network.

- Citat befinner sig i ett spännande läge där vi tagit en position som ledande kommunikationsproducent i norden. Vi ser att vårt koncept och kunnande efterfrågas på vår hemmamarknad och även internationellt. Det ger oss möjligheter att fortsätta växa och utvecklas, vilket jag ser fram emot att vara delaktig i, säger Håkan Juserius.

- Håkan är skicklig på såväl det finansiella som det operativa. Det gör honom till en viktig och central person i Citats verksamhet idag och imorgon. Jag är mycket nöjd med att han nu blir vice vd, säger Dan Sehlberg, vd Citatkoncernen.

Stockholm den 27 mars 2006

CITAT AB

För ytterligare information kontakta:
Dan Sehlberg, vd och koncernchef Citat 08-506 617 51, 0708-99 26 44
Håkan Juserius, vice vd och finanschef Citat, 031-701 56 34, 070-669 48 88