Temaimport.se

Burger Boat – Miljövänlig solpanelsdrift från SUNBEAMsystem

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2014 23:42 CEST

Den helt miljövänliga Burger Boat använder SUNBEAMsystem solpaneler för att ladda batterierna som driver de två elmotorerna som används för att förflytta den flytande ”foodtruck” som i sommar kommer att sälja Hamburgare i Stockholms skärgård.

Närproducerade råvaror och miljövänlig framdrift är viktiga ledord för de tre skaparna av matbåten.

Burger Boats ägare valde att utrusta båten med 16 stycken 100 watt solpaneler och såg stora fördelar med den kompakta storleken och extremt lätta solpanelerna från SUNBEAMsystem.

Hälften av solpanelerna hänger på räcket runt taket och den andra hälften sitter på ”flybridge” då de går att gå på.

Framdriften av den sju ton tunga skapelsen tas om hand utav två stycken elmotorer från Greenstar marine http://greenstarmarine.se/

Bilder http://sunbeamsystem.com/index.php/news

TemaImport.se drivs av Susanne och Viktor som har verkat i båtbranschen under flera år. Susanne är utbildad förpackningsdesigner med erfarenhet inom logistik och produktion. Viktor är Civilingenjör inom elektroteknik med delmängd i Naval Architecture. Båda aktiva i båtlivet med många timmar i motorbåt och ofta mer än tusen sjömil med segelbåt varje säsong.
Vi skall representera och vårda varumärken med kvalitetsprodukter. Gärna teknik i framkant som underlättar allas båtliv.
Våra kunder får tillgång till ett nyskapande produktsortiment och en säker leveranspartner med  kunnig support.