Shout Advertising AB

Burger Kings marknadschef går till Shout

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 13:28 CET

Burger King Nordics marknadschef Melina Aristiadou blir strategisk projektledare på Shout från och med januari 2013.

Shout stärker sin strategiska kompetens ytterligare genom nyanställningen av Melina Aristiadou som har varit ansvarig för Burger Kings marknadskommunikation i Sverige, Norge, Danmark och Holland sedan 2004. Under åren på Burger King har Melina lanserat en rad olika nya produkter, kampanjer och strategier som bidragit till Burger Kings framgång.

– Det ska bli otroligt spännande och roligt att börja jobba på byråsidan. Jag tror att mina erfarenheter och min bakgrund kan vara till stor nytta i min nya roll, säger Melina Aristiadou.

Som marknadschef har Melina varit Shouts närmaste kontakt under snart 10 år. Enligt Stefan Gustafsson, vd på Shout, växte beslutet fram under en längre tid.

– Vi har arbetat nära Melina under många år och då och då pratat om tiden efter Burger King, säger Stefan Gustafsson.

Melina har utsetts till årets marknadschef inom fast food. Shout ser stor potential i sin nya rekrytering I och med den erfarenhet som hon besitter inom fast food-, konsument- och franchisekedjor.

Shout och King Food har beslutat om fortsatt samarbete och Melina kommer även fortsättningsvis att vara en viktig länk i samarbetet med King Food för att fortsätta Burger Kings framgångsrika marknadsföring.

För mer info: Stefan Gustafsson 0733 12 63 00

Melina Aristiadou 0736 20 57 08

Shout är en meriterad kommunikationsbyrå som funnits sedan 1993. Vi har drygt 20 medarbetare och jobbar resultatorienterat med kanaloberoende kommunikation som bygger varumärken samt skapar affärer, leenden och reflektioner. För mer info se www.shout.se