Blindmen

Bus Stop Dreams släpper ny singel efter nätframgångar

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 22:54 CET

Sporrade av framgångarna med den första singeln ”The Kiss” under hösten, släpper Bus Stop Dreams nu en andra singel, ”Anything”, den 10:e november. Låtarna från ”The Kiss” var några av världens mest spelade låtar i podradio i början av oktober och många musikbloggar, nätradiostationer och musiksidor plockade upp låtarna i radiorotation och i artiklar världen över.

Vi känner att vi har två minst lika starka låtar på denna andra singel, och vi hoppas naturligtvis att det ska gå hem lika bra hos musikpresentatörerna denna gång. Men framför allt är det viktigt för oss nu att bygga upp våra relationer med våra lyssnare, visa mer av vilka vi är och engagera människor i det vi gör” säger Lasse Thomasson, som har skrivit titellåten tillsammans med Fredrik Muskos. Låten ”Anything”, sjungs av Jenny Fall (Catch The Fall, Spody Ody's) och en musikvideo kommer att släppas inom kort efter releasen.

Den andra låten på singeln, ”As Long As I Don't Cry”, sjungs av Ulla Wrethagen, (Tugga Terrier, Urban Turban) och är skriven av Lasse Thomasson.

Bus Stop Dreams skapades 2010 av duon Lasse Thomasson (Strangers In Wonderland, Tugga Terrier) och Pär Berglund (Blindmen) och involverar även deltidsmedlemmarna Jenny Fall, Ulla Wrethagen, Jan Johansen, Pär Enqvist m.fl. Debutalbumet ”Don't Forget to Breathe” kommer att släppas vintern 2011/2012.

Artist: Bus Stop Dreams
Skivbolag: Blindmen