TACTIQ PR

”BUSINESS INCLUSIVE” UNDVIKER KLASSISKA FALLGROPAR VID KONFERENSER

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 08:00 CET

Nu lanseras konferenser med säkerställt innehåll och resultat. Rosersbergs Hotell och Konferens, vid kungliga Rosersbergs slott, blir först på marknaden att erbjuda Business Inclusive.

Alla som någon gång varit på konferens kan känna igen sig. Den positiva känslan från mötet på konferensanläggningen bleknar snabbt och mötets långsiktiga effekt kan ibland ifrågasättas.

För att öka kvaliteten och beslutskraften i samband med konferenser lanseras nu ”Business Inclusive”, ett unikt konferenskoncept. Business Inclusive är avsett för de företag som vill undvika de klassiska fallgroparna vid konferenser och uppnå långsiktiga resultat.

Konferensens förberedelser, genomförande och uppföljning säkerställs tillsammans med en erfaren managementkonsult. Genom att förena kvalificerade managementtjänster och välrenommerade konferensanläggningar skapas ett nytt och unikt koncept kring ledningsarbete och effektivare möten.

– Effektivare konferenser kan spara svenska företag hundratals miljoner kronor varje år.  När kraven på innovation och konkurrenskraft hela tiden ökar måste företagen utnyttja beslutsfattarnas tid mycket effektivare. Som oberoende rådgivare bidrar vi till att skapa ett minnesvärt och kreativt möte med tydligt affärsfokus. Vår erfarenhet pekar mot att förbättringspotentialen är mer än 25 procent, säger initiativtagaren och managementkonsulten Johan Törnhage.

Konceptet är helt nytt för svenska mötesindustrin som fram till idag präglats av likartade konferenserbjudanden. Konferensanläggningar erbjuder vanligen endast mötets kringtjänster såsom matupplevelser, högklassigt boende och moderna mötesfaciliteter.

– Det är hög tid att mötesindustrin vågar ta klivet in i konferenslokalen och erbjuder möten som skapar resultat. För att kunna attrahera kunder i framtiden måste man kunna sälja mer än vinpaket och fina miljöer. Möten som leder till mätbara resultat blir ett krav för framtidens mötesindustri, fortsätter Johan Törnhage.

Under hösten har ett utvecklingsarbete bedrivits tillsammans med Rosersbergs Hotell och Konferens, beläget vid Rosersbergs Slott, det enda av de kungliga slotten som även välkomnar konferensgäster. Rosersbergs Hotell och Konferens erbjuder en unik miljö, endast 5 minuter från Arlanda flygplats.

Susan Pihlblad, försäljnings- och marknadsansvarig på Rosersbergs Hotell och Konferens kommenterar samarbetet:

-Genom att erbjuda Business Inclusive ger vi våra kunder möjlighet att ta del av en ny dimension av konferenser. Våra konferensgäster erbjuds säkerställda resultat från konferensen, oavsett branschinriktning, avslutar Susan Pihlblad.

För ytterligare information:

Business Inclusive

Johan Törnhage

Tel: 070 – 618 26 70

johan@businessinclusive.com

Hemsida: www.businessinclusive.com

Rosersbergs Hotell och Konferens

Susan Pihlblad

susan.pihlblad@rosersbergsslott.se

Hemsida: http://www.rosersbergsslott.se/

Om Business Inclusive
Business Inclusive™ säkerställer att företag uppnår långsiktiga förändringar i samband med konferenser.  Genom nära samarbete mellan utvalda konferensanläggningar och erfarna managementkonsulter utvecklas svensk mötesindustri på 2010-talet. Initiativtagare till Business Inclusive™ är managementkonsult Johan Törnhage.