Resegeometri Nordic AB

- Business Travel Award - Sveriges bästa affärsreseleverantörer 2012 korade på TUR-mässan i Göteborg!

Pressmeddelande   •   Mar 25, 2012 17:26 CEST

Sveriges bästa affärsreseleverantörer 2012 korade på TUR-mässan i Göteborg!

I undersökningen The Nordic Business Travel Barometer har nära 8 000 Nordiska beslutsfattare och affärsresenärer bedömt över 100 olika flygbolag, hotellkedjor, resebyråer, hyrbils- och betalkortsföretag med verksamhet i Norden, utifrån 7 viktiga och sammanvägda kundnöjdhetsparametrar (prisvärdhet, service, tidsbesparing etc.) samt en övergripande kundnöjdhet - Net Promoter Score (NPS) = i vilken grad man är benägen att rekommendera sina leverantörer.

Business Travel Award, som har sitt ursprung i undersökningens svenska del, instiftades 2007 av konsult- och analysföretaget Resegeometri, Svenska Affärsreseföreningen (SBTA) och branschtidningen Travel News, och delas årligen ut under TUR-mässan i Göteborg.

Utmärkelsen delas ut i sex olika kategorier, och vinnarna i respektive kategori är:

Bästa  Inrikesflyg     Malmö Aviation

+46 (0)733-82 88 44

jan.ogner@resegeometri.se

Jan Borg, Resegeometri

+46 (0)739-01 07 22                                                                               jan.borg@resegeometri.se

www.resegeometri.se

Fakta om The Nordic Business Travel Barometer:

The Nordic Business Travel Barometer är ett, sedan 2005, årligt oberoende undersökningskoncept bestående av flera undersökningar och analyser för granskning av den Nordiska affärsresemarknaden. Undersökningarna, som vänder sig till beslutsfattare och affärsresenärer på företag med fler än 50 anställda, genomförs av analysföretaget Resegeometri Nordic AB i samarbete med Quicksearch Sweden AB.