Idéer Med Mera Sverige AB

Buskenström & Granström tolkar Allan.

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 10:48 CET

Allan Edwall var så mycket mer än bara skådespelare. Hans musik och texter är bland det bästa vi har hört, säger Niclas Buskenström.

I ett scenprogram som man helt enkelt har döpt till "Text&Musik : Allan Edwall" kommer flera av Allans mest kända och okända melodier och texter att framföras under mer teatraliska och dramatiska former än vad som gjordes med programmet om Nils Ferlin. Tre föreställningar, 19, 20, 21 mars, kommer att ges på Klara hall i Enköping och ett framträdande på Eggeby gård, Järva folkets park i Stockholm är också planerat den 25 april. Buskenström berättar mer; - Edwalls musik och texter kommer att förmedla en aha-upplevelse till flera besökare eftersom han för de allra flesta bara är Emils pappa och Carlsson i Hemsöborna. Han var en ganska kärv person som hade den lilla människan som sitt skötebarn. Rättvisa och samhällsfrågor engagerade stort under hela livstiden. Detta genomsyras i nästan alla sånger och därför får allvaret ta stor plats även när vi lockar till skratt.

Målet är att även detta program ska hållas levande under många år framöver, precis som med Ferlinprogrammet.

Frågor och Mer information ges av Niclas Buskenström. niclas@buskenstrom.se

Niclas Buskenström, buskenström försäljning & nöje.

070 314 81 12, niclas@buskenstrom.se