Socialdemokraterna i Malmö

Busschaufförernas arbetssituation

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2012 15:31 CET

Med anledning av den uppmärksamhet som busschaufförernas arbetssituation har fått i medierna kommer Leif Jakobsson (s) att besöka Veolias bussdepå i Malmö på förmiddagen den 9 mars. Han vill informera sig om den rådande situationen under ett informellt möte med busschaufförer.

Leif Jakobsson säger: - Upphandlingar och ständigt pressade anbud går i slutändan oftast ut över bussförarna och resenärerna. Pressade tidtabeller skapar stress och är inte bra för trafiksäkerheten. Jag ska träffa några av bussförarna och höra deras syn på saken.

Leif Jakobsson har tidigare suttit i Trafikutskottet och är engagerad i trafikfrågorna.

Leif Jakobsson (s)

För direktkontakt ring: 070 3439759.

Vi är drygt 100 000 partimedlemmar – i alla Sveriges kommuner – som brinner för rättvisa. Tillsammans är vi engagerade i Socialdemokraterna. I s-föreningen i bostadsområdet, som ledamot i en kommunal nämnd, i riksdagsarbetet, inom olika fackliga s-föreningar och i internationella projekt med våra systerpartier i andra länder. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad.