Busslink

Busslink vann upphandlingar i Sörmland

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2008 10:39 CEST

Idag blev det klart att Busslink vann Länstrafikens upphandling av busstrafiken i Nyköping, Trosa och Gnesta.

- På Busslink är vi mycket stolta över att vi fått förnyat förtroende att svara för trafiken i stora delar av Sörmland. Efter över 30 år i Sörmland kan vi området och vi känner resenärerna. Vi ser framemot att tillsammans med resenärerna och Länstrafiken få fortsätta att utveckla kvaliteten i resandet säger Busslinks VD Anders Lundström.

Det nya trafikavtalet gäller i sex år med möjlighet till tre års förlängning och startar 16 augusti 2009. Verksamheten omfattar 67 bussar och 149 förare. Årsomsättningen beräknas till 111 miljoner kronor.

Busslink valde i februari att inte förlänga sitt trafikavtal med Länstrafiken utan satsade istället på ett nytt avtal för att skapa bättre förutsättningar att höja kvaliteten för bussresenärerna.

Även bussförarna samt service- och verkstadspersonalen kommer att gynnas av det nya avtalet eftersom de kommer att få mer moderna villkor genom det nya bussbranschavtalet.

Ytterligare information:
VD Anders Lundström, tel 070-577 8757

Kommunikationschef Helena Reinhagen, 070-577 8007

Busslink är ett kollektivtrafikföretag som erbjuder service inom linjetrafik över hela Sverige. Vår affärsidé är att tillhandahålla en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Vi erbjuder kompletta lösningar för buss i linjetrafik i stad och landsbygd. Vårt tjänsteutbud täcker allt från trafikplanering till att köra buss och ge övrig kundservice.

Busslink bildades 1999 genom en sammanslagning av SL Buss och sörmländska Näckrosbuss.

Läs mer på www.busslink.com

Busslink är ett kollektivtrafikförtag som erbjuder service inom linjetrafik över hela Sverige. Vår affärsidé är att tillhandahålla en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Vi erbjuder kompletta lösningar för buss i linjetrafik i stad och landsbygd. Vårt tjänsteutbud täcker allt från trafikplanering till
att köra buss och ge övrig kundservice.