Systembolaget AB

Butiken i Mörby öppnar med nytt butikskoncept

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 10:51 CEST

Onsdagen den 29 april klockan 10.00 öppnar systembutiken i Mörby centrum, Danderyd enligt Systembolagets nya butikskoncept. Konceptet är speciellt anpassat för Systembolagets stora butiker och syftar till att göra det enklare att hitta och underlätta för kunden.
- Det är otroligt kul att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre service i och med den här nya moderna butikslösningen, säger butikschefen Anna Andersson.

I den nya butiken hittar kunderna enkelt bland avdelningar för de olika varugrupperna - samt en särskild plats för säsongsprodukter. Avdelningarna är tydligt indelade och skyltar guidar kunderna vilket bidrar till en känsla av butiker i butiken. Varje avdelning ger dessutom en bra överblick över hela sortimentet. Det alkoholfria sortimentet har fått en förbättrad exponering vid kassalinjen. Butiken i Mörby är den tredje i länet och den femte av Systembolagets butiker som öppnar med detta butikskoncept. Pressbilder på butikskonceptet finns tillgängliga på www.systembolaget.se/press. Totalt har Stockholms län 73 systembutiker varav 65 som har självbetjäning.

- Eftersom Systembolaget varken driver merförsäljning eller ska lyfta fram enskilda produkter kan vi fokusera helt på att göra en så bra butik som möjligt för kunden, säger Mikael Wallteg, vice vd och försäljningsdirektör för Systembolaget.

Öppettider Mörby:
Måndag - fredag: 10-19
Lördag 10-15

För mer information, kontakta gärna:
Presschef Lennart Agén, tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se