Solo

Butikskedjan SOLO fyller 25 år!

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 13:50 CET

1981 slog den första SOLO-butiken upp dörrarna i Göteborg och i år fyller vi alltså 25 år. Miljontals jeans har lämnat butiken med nya ägare. Tusentals tvättar, längder, midjor och skärningar har kommit och gått. Några av dom största succéerna kan du se i butikskampanjen ”Denimuseum”. Fredagen den 24 november är det exakt 25 år sedan första butiken öppnade, vilket firas med ett stort event i Göteborg, arrangerat av TheMercado group.

SOLO finns till för att förse Sverige med världens snyggaste jeans. Det har vi framgångsrikt sysslat med i ett kvarts sekel och vi kommer att fortsätta med det länge till. Vår kärna och själ ligger i denim och denimrelaterade produkter.
Under 25 år har vi byggt upp en minst sagt gedigen kunskap och erfarenhet om mode i allmänhet och denim i synnerhet. Men vi tänker inte bli slöa och leva på gamla meriter. Istället försöker vi hela tiden bli ännu bättre.

Om SOLO SOLO är ett innovativt storstadskoncept där denim är kärnan och själen. SOLO vänder sig till medvetna och modeintresserade personer som söker butiker med starka designuttryck. SOLO vill leda shoppingupplevelser framåt genom att alltid erbjuda en unik produktmix av kläder och accessoarer. Målet är att butikerna ska vara en naturlig mötesplats och en given inspirationskälla. I dag finns 8 SOLO butiker runt om i Sverige. www.SOLO.se

För mer information, vänligen kontakta Fia Håkansson, projektledare för SOLO, tfn: 0733-979543

SOLO ingår i distributionsplattformen Departments & Stores Europe AB som ingår i RNB RETAIL AND BRANDS. Departments & Stores Europe AB är en distributionsplattform för nationella och internationella varumärken genom butiker på NK i Stockholm och Göteborg, Sten & Ström i Oslo, samt butikskoncepten SOLO och SAKS. I RNB RETAIL AND BRANDS ingår också Polarn O. Pyret, JC, Brothers & Sisters som är varumärkesbolag med distribution genom egna butiker och franchisebutiker i Sverige samt genom franchise i andra länder.