BXO Solutions AB

BXO visar digital välfärdsteknologi på MVTe 2016

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2016 15:55 CET

Besök oss på MVT2016!

Gör ett besök i vår monter och lär dig mer om öppna lösningar och hur anläggningar kan framtidssäkras samt uppdateras med ny teknik!

Vet du hur mycket värdefull information som redan finns i ert trygghetslarmsystem?

Grunden i all verksamhetsutveckling är att kunna mäta. Vi har verktygen som plockar fram de data du behöver.

Kan man få mer motiverad personal, kortare svarstider och säkrare larmhantering?

Fråga oss om våra erfarenheter av 5 år med NFC-lösningar.

Hur säkerställer man övergången till digitala trygghetslarm?

Den analoga tekniken bestod i 40 år, men hur länge kan man räkna med att dagens digitala trygghetslarm håller, och vad kommer sedan?

Läs mer här:

BXO Solutions AB är marknadsledande inom säker mobil larmhantering i realtid. Våra lösningar finns på allt ifrån små gruppboenden inom vård och omsorg, med ett enkelt larmbehov, till stora industrilösningar där OPC och RFID är en del av det som skall integreras. Vi presenterade världens första system för mobil larmhantering redan 2006, och sedan dess har många upptäckt fördelarna.

BXO utvecklar och bygger larmhanteringslösningar för maximal tillgänglighet och driftsäkerhet med olika mobiloperatörer som samarbetspartners och kravställare. Det handlar inte bara om att distribuera larm till mobiler utan även få in dubbelriktad övervakning av olika enheter. Säkerhetsbranschen har tidigare ställt sådana krav på säkra larmöverföringar för högsäkerhetsanläggningar, som exempelvis banker, som vi idag erbjuder alla våra kunder.