HP

Bygg egen dator på nätet – leverans inom två veckor

Pressmeddelande   •   Nov 06, 2006 17:27 CET

HP Smart Choice är ett webbaserat konfigureringsverktyg där kunden själv kan välja mellan att beställa en färdig dator eller att skräddarsy den efter behov. Den färdiga produkten levereras inom två veckor. En av HPs första partners som lagt upp verktyget på sin webbsida är en av Sveriges största e-handlare, Dustin.

HP Smart Choice är ett webbaserat verktyg som HPs Preferred Partners kan lägga upp på sin egen hemsida. När kunden går in kan de välja en dator och se exakt vilka funktioner som finns, sedan välja de konfigurationer och tillbehör de behöver. Samtidigt framgår tydligt hur tillvalen påverkar pris och leveransdatum.

För återförsäljarna blir det lättare att bygga offerter, jämföra produkter baserat på tillgänglighet och pris men också att hitta rätt tillbehör till produkten.

– Vi har arbetat med Smart Choice i ungefär ett år, och har fått positiv feedback av både kunder och intern personal. Både små och stora företag har stor hjälp av verktyget. Smart Choice är ett riktigt kundanpassat verktyg och ett bra exempel på hur en leverantör kan hjälpa oss att leverera värde och service till våra kunder, säger Stefan von Stein, marknadschef på Dustin.

– Sedan vi introducerade vårt nya partnerprogram för ett år sen har vi jobbat hårt på att ta fram rätt sorts verktyg till våra partners. Idén bakom Smart Choice är genialiskt enkel – kunden eller säljaren bygger själv ihop sin dator utifrån de specifika behov och önskemål som finns, säger Jonathan Stjernlöf, ansvarig för partnerorganisationen på HP i Sverige.

Smart Choice är en del i HP Preferred Partner Program som infördes år 2005. Verktyget är tillgängligt för alla HPs Preferred Partners.

Länkar:

www.hp.se/smartchoice
www.dustin.se/hp (Konfigurera din HP-dator själv på HP Smart Choice)

Ytterligare information

Jonathan Stjernlöf, ansvarig för partnerorganisationen (SPO) på HP, telefon: 08-524 94836
Anders Garberg, Informationsdirektör HP, telefon: 08 - 524 90 400

Om HP
HP är en leverantör av tekniklösningar till konsumenter, företag och institutioner världen över. Företagets lösningar omfattar IT-infrastruktur, persondatorer och accessprodukter, globala tjänster, bildhantering och utskrifter. Fram till 31 juli 2006, uppgick HPs omsättning, under de senaste fyra kvartalen, till 90 miljarder dollar. Mer information om HP finns på http://www.hp.se