Business Challenge

Byggbranschen blir digital

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 23:17 CEST

Fieldlys system ger bolag i byggbranschen ett projektledningsverktyg som levererar signifikanta tids- och kostnadsbesparingar genom att eliminera administrativt pappersarbete och ge total öppenhet med information mellan arbetsledare, medarbetare och kunder.

-  Fantastiskt roligt att få en sådan stark bekräftelse på att man har en bra produkt som löser ett riktigt problem. Juryn man pitchar för i Business Challenge är fantastisk. Det är en seger i sig att bara få möjligheten att tala inför dessa personer. Att sedan vinna känns som att ta OS-guld, säger Sven Paulin, CMO och medgrundare till Fieldly.

Den ideella organisationen Business Challenge ger unga entreprenörer affärsutvecklingsprogram och nätverk i tidiga utvecklingsskeden. Organisationen startades 2010 av Hans Stråberg (tidigare koncernchef Electrolux) och Camilla Ljunggren (entreprenör och uppfinnare av Pluring) och har ett femtiotal av Sveriges främsta näringslivsprofiler knutna till sig, vilka ideellt engagerar sig i unga företag samt som jury i tävlingen. Exempel på personer på plats igår var bland andra Lena Olving, vd Micronic-Mydata., Johan Andersson, vd Mellby Gård, samt Lars Wingefors, Draknästet och Wingefors Invest.

-  Vi vet att nätverkande och erfarenhetsutbyte över generationer skapar affärsmöjligheter, säger Hans Stråberg, ordförande i organisationen. Med Business Challenge vill vi bidra till att entreprenörerna går från idé till första kund.

Business Challenge gör också skräddarsydda affärsutvecklingsprogram för ett fåtal utvalda bolag. Syftet med programmen är att ge bolagen input och resurser från erfarna entreprenörer, experter och riskkapitalister. Programmen innefattar allt från mentorskap, inspirerande möten, professionell tal- och pitchträning till rådgivning från samarbetsföretagen. Sedan starten 2010 har man hjälpt 1600 bolag att starta igång sina verksamheter, några exempel på dessa är Sendus

För mer information:
Sven Paulin - Head of marketing and sales Fieldly
Mob. 0737 - 27 16 47
Email sven@fieldly.com

Daniel Krusenstråhle - VD och grundare Fieldly

Business Challenge hjälper nya företagare i åldern 18-30 år att utveckla sin idé och verksamhet. Business Challenge verkar över hela Sverige och sedan starten 2010 har vi arbetat med fler än 1200 bolag i olika branscher och sektorer.