RISE Research Institutes of Sweden AB

Byggdagar samlar branschen

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 14:21 CEST

3-4 oktober är det åter dags för SPs Byggdagar som väntas samla ett stort antal deltagare. Årets tema är hållbart samhällsbyggande.
Energieffektivt byggande i kallt klimat. Putsade fasader. Biobaserade byggmaterial – förnybara möjligheter. Centrala Älvstaden – en ny uthållig stadskärna. Det är en del av innehållet i Byggdagarna som hålls på Pulsen konferens i Borås. Bland talarna finns Ulf Perbo, statssekreterare Socialdepartementet, Ola Månsson, Sveriges Byggindustrier och Stefan Dehlin, NCC Teknik.
– Byggdagarna vänder sig till allt från arkitekter och entreprenörer till byggherrar och förvaltare. Vi vill bidra till kunskapsspridning och nätverkande för ett mer hållbart samhällsbyggande, säger Carl-Johan Johansson, seniorforskare på SP.

Media är välkomna!
Journalister är mycket välkomna att bevaka arrangemanget. Kontakta gärna Carl-Johan Johansson, tel 010-516 51 17 eller carl-johan.johansson@sp.se för anmälan och mer information.
Tid:
3-4 oktober 2012.
Plats:
Pulsen konferens, Kyrkängsgatan 8, Borås
Hela programmet finns på: www.conferencemanager.dk/byggdagarna2012

SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut är en internationellt ledande institutskoncern med ca 1 200 medarbetare. Vi skapar värde i samverkan och erbjuder kvalitet i hela innovationskedjan, vilket har stor betydelse för näringslivets konkurrenskraft och hållbara utveckling. Läs mer på www.sp.se