Bygghemma Group

Bygghemma Group förvärvar Stonefactory.se

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2016 18:52 CET

Bygghemma Group tillkännagav idag förvärvet av Stonefactory.se, den ledande internetbutiken för kakel, klinker och natursten i Sverige. Bygghemma Group förstärker därmed sin position som den ledande ehandelsaktören inom home improvement i Norden.

Mikael Olander, VD för Bygghemma Group, kommenterade:
”Vi är mycket glada och stolta att genom vårt senaste förvärv, Stonefactory.se, kunna förstärka vår position inom den snabbt växande marknaden för kakel, klinker och natursten på internet. Genom förvärvet av Stonefactory.se har vi knutit till oss en aktör som på ett imponerande sätt har utvecklat en mycket stark ställning inom sin nisch under de senaste åren.”

Tillsammans med Stonefactory.se har Bygghemma Group för avsikt att fortsätta att bygga ett stabilt och lönsamt bolag med kunden i fokus, där vi arbetar nära och tillsammans med våra leverantörer för att erbjuda kunderna hög kvalitet och bästa tänkbara kundservice.

Jan Domelid, VD och grundare av Stonefactory.se, kommenterade:
”Vi är mycket glada att ha blivit en del av Bygghemma Group. Vi ser genom den här affären stora möjligheter att kunna accelerera vår utveckling och tillväxt, både genom utökat sortiment men också genom geografisk expansion. Vi är övertygade om att vi genom vårt goda samarbete med både leverantörer och kunder kan bli en ledande aktör även i övriga Norden.”

Bygghemma Group kommer att driva vidare Stonefactory.se som en självständig enhet. Jan Domelid kommer att kvarstå som VD och verksamheten kommer att drivas och expanderas från Linköping.

För ytterligare information kontakta:
Mikael Olander, VD Bygghemma Group
E-post: Mikael.Olander@bygghemmagroup.se
Mobil: 070-819 43 00

Bygghemma Group är en e-handelskoncern som erbjuder ett brett sortiment av välkända varumärken inom byggvaror och heminredning. Bygghemma.se grundades 2006 och har expanderat till en nordisk koncern med 15 webbutiker: bygghemma.se, bygghjemme.no,byghjemme.dk, taloon.com, netrauta.fi, talotarvike.com, frishop.dk byggshop.se, badshop.se, golvshop.se, trademax.se, trademax.no, trademax.dk, trademax.fi, och chilli.se.