Byggmästargruppen

Byggmästargruppen totalrenoverar servicehus i Skärholmen

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 18:13 CET

Byggmästargruppen har skrivit ett kontrakt med Micasa Fastigheter Stockholm AB värt ca: 32 miljoner kronor. Entreprenaden avser etapp 4 (husdel 6-7) och bottenvåning (husdel 2,5,7 och 10) inom kvarteret Måsholmen 15 i Skärholmen.

Enligt uppdraget ska Byggmästargruppen bygga om och totalrenovera ett servicehus; 38 befintliga lägenheter på fyra plan, totalrenovera allmänna utrymmen och lokaler samt tillskapa 6 lägenheter på bottenplanet. Byggmästargruppen ska även bygga om tvättstugor, torkrum, samvarorum, vårdrum och en aula samt bygga nya fläktrum och installationer (el, ventilation och rör). Yttertak skall bytas.

Boende i dessa hus evakueras under produktionstiden och övrig verksamhet i allmänna utrymmen pågår.

Produktionsstart jan 2012. Färdigställande i dec 2012.

För ytterligare information, kontakta: Bilan Danho, Arbetschef, Ombyggnad bostad, 08-442 18 67. Mehmet Apak, VD, 08-442 65.

Byggmästargruppen bygger nytt, bygger till och bygger om. Bolaget är uppdelat i fyra affärsområden; Nyproduktion bostad, Ombygnad bostad, Kommersiella fastigheter samt Stambyte. Med en anor sen 30-talet har bolaget en bred och djup kompetens med en stark entreprenörsanda och en ständig strävan efter en bekymmersfri byggprocess.

Bolaget har idag 92 anställda och omsatte år 2010 300 miljoner.

Besök oss på www.byggmästargruppen.se eller kontakta oss på telefon 08-442 18 60.