Swedish Biogas International AB

Byggstart för Västerås Biogas 2013-02-19

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 15:12 CET

Nu har markarbetena påbörjats på SBI:s nya biogasanläggning på Gryta utanför Västerås. Driftssättning beräknas ske hösten 2013.

Läs mer om Västerås Biogas under Våra anläggningar

Swedish Biogas International ger lokala lösningar på globala frågor genom att projektera, bygga och driva biogasanläggningar i Sverige och utomlands. Den kretsloppsanpassade biogas Swedish Biogas International framställer kan användas till fordonsbränsle, elproduktion eller uppvärmning. Biogasen är en fullvärdig och miljövänlig energikälla, framställd ur lokala råvaror och restprodukter. Företaget, med säte i Linköping, har 35 anställda och hade 2012 155 miljoner kronor i omsättning.

Swedish Biogas International är ett privatägt företag som äger och driver biogasanläggningar. Vi har vår bakgrund från Linköpings biogassatsning som skett hos Tekniska Verken i Linköping AB och Svensk Biogas AB. Utifrån det har vi erhållit kunnande och praktiska erfarenheter rörande biogas och fordonsgas samt exklusiva rättigheter till patent som har utvecklats i Linköping.
Vi är verksamma på en internationell marknad med huvudsakligt fokus i Sverige och USA.