Momentum Software AB

ByggVesta väljer Momentums fastighetssystem

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2013 11:19 CEST

ByggVesta AB väljer Momentum som leverantör till sitt nya fastighetssystem. Systemet ifrån Momentum innefattar ekonomisk och teknisk förvaltning, ärendehantering samt marknadsföring och uthyrning av lägenheter, lokaler och bilplatser.

Med fastighetssystemet skapas möjlighet att effektivisera det dagliga arbetet genom att arbeta med smartphone & surfplatta ute på fältet. Exempelvis hanteras serviceordrar och besiktning via bärbara enheter.

-Då vi de kommande fem åren kommer att öka vår förvaltningsvolym med ca 500 nya lägenheter per år så behöver vi förnya, förbättra och förenkla uthyrningsprocessen och kommunikationen med våra hyresgäster, vi har också ett stort behov av uppföljning och strukturering i det dagliga arbetet i fastigheterna, säger Olof Johnson, förvaltningsledare på Byggvesta Fastighetsförvaltning AB

Hyresgästerna får tillgång till en hyresgästportal med funktioner som mina sidor, felanmälan, förbrukning och lägenhetsunderhåll.

Uthyrningsprocessen blir till stor del automatiserad genom att hela processen, från publicering av lediga lägenheter på internet, kö och erbjudandehantering till signering av avtal med hjälp bank-id sköts via systemet.

Momentum ansvarar för införande av systemet hos ByggVesta. Projektet innefattar teknisk installation, konvertering ifrån föregående fastighetssystem, konfiguration av systemet, integration med ekonomi-, inkasso- och mätsystem samt utbildning av användare.

Projektet är påbörjat och kommer att pågå under våren.

-Vi ser uppgraderingen till Momentum som ett nyckelverktyg för att kunna fortsätta leverera hög service till våra kunder och förvalta fastigheterna effektivt, avslutar Olof Johnson.

Om ByggVesta

ByggVesta är ett fastighetsutvecklande och förvaltande bolag som vill bidra till att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle där människor med olika behov och önskemål kan hitta ett attraktivt boende att trivas i. Genom att bygga flexibelt, kostnadseffektivt och resursmedvetet, utan att för den skull tumma på kvalitet, omsorg och långsiktighet, kan vi erbjuda våra hyresgäster både hög kvalitet och miljöprofil till en vettig hyra.

Läs gärna mer om ByggVesta på www.byggvesta.se

Momentum har funnits sedan 1994 och är en ledande leverantör av programvaror som hjälper fastighetsförvaltare att effektivisera och förenkla sina processer samt få kontroll på energi- och miljöfrågor.