Jays AB (publ)

c-Jays från JAYS – Tre hörlurar i en

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2009 10:41 CEST

Med en vikbar hörlur som har låg vikt, hög ljudkvalitet, distorsionsfri sladd och tre par öronmuffar i olika storlekar har svenska JAYS fått stora internationella framgångar. Den aktuella modellen c-Jays lanseras nu på allvar på den skandinaviska marknaden.

- Alla vet att de tillbehör som följer med mobiltelefoner och MP3-spelare ofta inte håller någon högre kvalitet. Det är just som iPod-tillbehör som den lätta och vikbara c-Jays har haft sina största framgångar internationellt, nu senast genom nomineringen i brittiska Macworld Awards 2009, säger Peter Cedmer, produktchef på JAYS.

På JAYS tycker man att musiklyssnande skall ske på lyssnarens och artistens villkor och vill att användarna skall känna att man vet vad de behöver. Med en förlängd bygel av glasfiber och förstärkt nylon är c-Jays både flexibel och stryktålig. Hörluren levereras med tre stycken olika öronmuffar som alla ger olika ljudbild och utseende. Utöver detta ingår, som ofta till hörlurar från JAYS, en mängd tillbehör.

Internationella framgångar

c-Jays har i internationella tester fått höga betyg och rönt stor uppskattning bland användare.

- c-Jays är den produkt som blivit vår starkast lysande stjärna i segmentet. Med utmärkelser i de stora internationella musik- och tekniktidningarna är det här en produkt som ligger oss varmt om hjärtat, säger Peter Cedmer.

Brittiska AVReview ger betyget 9/10 för ljud, komfort och innovativ utformning. Macworld skriver att "med bra ljudkvalitet, behändig och lätt design och användbara tillbehör är c-Jays mycket prisvärda" och ger 5/5. Macuser säger att "för 80 pund får du leta länge för att hitta bättre hörlurar". Techpowerup skriver "De är lätta, små och vikbara, vad mer kan man önska?" och ger 9/10. iCreate skriver att "dessa ser inte bara extremt coola ut, utan fungerar också briljant" med betyget 5/5.

Produktfakta

c-Jays är marknadens första halvöppna hörlur med SCC-kabel och tre utbytbara öronmuffar.

Element:
40mm (EML) högtalare Sladdens längd: 60 cm
Typ: Halvöppen Sladdens diameter: 3mm / 2mm
Känslighet: 99 dB SPL @ 1 kHz Förlängningssladd: 70 cm
Impedans: 40 Ohm@ 1 kHz Kontakt: Mini-plugg, stereo, guldpläterad, rak
Frekvensomfång: 20 Hz - 20 000 kHz Vikt: 73 gram
Sladd: TPE kapslad SCC-kabel Pris: 995 kr.

För snabb nedladdning av pressbilder: http://www.jays.se/press/#c-jays

För mer information, vänligen kontakta: Peter Cedmer, produktchef JAYS. Telefon: 021 - 470 59 00. E-post: peter.cedmer@jays.se

För produkttester, vänligen kontakta: Urban Kindhult, Geelmuyden.Kiese PR. Telefon: 0730 - 42 42 11. E-post: urban.kindhult@geelmuyden-kiese.se

JAYS utvecklar, designar och tillverkar hörlurar och accessoarer för portabla mediaspelare. JAYS tillhandahåller högkvalitativa produkter, utformade för att ge användaren en maximal ljudupplevelse. JAYS passion är jakten på det perfekta ljudet - ljudet som berör och inspirerar användarens själ och hjärta. Bolaget är i stark tillväxt och ägs av riskkapitalbolaget Creandum (www.creandum.com) och JAYS management.