C-Rad AB

C-RAD bjuder in till informationsträffar

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2010 10:23 CET

(Aktietorget: CRAD B)

Med anledning av C-RADs förestående kapitalanskaffning kommer bolaget att genomföra informationsträffar i städerna; Stockholm, Malmö och Göteborg.

Informationsträffar:

Ort Plats Tidpunkt

Malmö: Radisson SAS Hotel, Östergatan 10 Kl. 17:30 - 20:00 onsdagen den 10 februari 2010

Göteborg: Elite Plaza Hotel, Västra Hamngatan 3 Kl. 17:30 - 20:00 torsdagen den 11 februari 2010

Stockholm: Nordic Sea Hotel, Vasaplan 4 Kl. 17:30 - 20:00 måndagen den 15 februari 2010

Anmälan till informationsträffar sker till info@mangold.se senast kl. 12:00 dagen innan angivet datum för respektive informationsträff

Informationsträffarna kommer att innefatta en presentation av C-RAD samt bakgrund och motiv till den förestående kapitalanskaffningen, en frågestund med C-RADs VD Erik Hedlund samt mingel med fika och tilltugg.

C-RAD välkomnar intresserade att anmäla sig på info@mangold.se senast klockan 12:00 dagen innan angivet datum för respektive informationsträff. Då antalet platser är begränsat är det av yttersta vikt att anmälan sker så fort som möjligt.

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Hedlund, CEO C-RAD AB, Telefon: +46-18-66 69 31, E-mail: erik.hedlund@c-rad.se

Kort om C-RAD AB
C-RAD utvecklar nya innovativa lösningar för användning inom avancerad strålbehandling. Slutkunder är strålbehandlingskliniker över hela världen. All produktutveckling sker i tre helägda dotterbolag, C-RAD Positioning AB, C-RAD Imaging AB och C-RAD Innovation AB. C-RAD Imaging AB är placerat i Östersund medan de övriga tre företagen har sin verksamhet i Uppsala. Totalt är 18 personer anställda i företagen. C-RAD AB är sedan juli 2007 listat på AktieTorget. Verksamheterna i C-RAD AB har sitt ursprung i forskning och utveckling från Karolinska Institutet i Solna och Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm.