Computer Associates, CA Sverige

CA Service Catalog gör det enklare att beställa och budgetera för IT-tjänster

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2007 08:56 CEST

CA presenterar nu den senaste versionen av CAService Catalog. Tjänstekatalogen är ett av de viktigaste verktygen för Service Level Management och gör det dels enklare för IT-ansvariga att definiera och leverera tjänster i enlighet med verksamhetens mål. Dels underlättar tjänstekatalogen för dem som ska beställa tjänster från IT-avdelningen.

En bättre koppling mellan de IT-tjänster som produceras och företagets affärsmål blir allt viktigare och i detta avseende fungerar IT-avdelningen allt mer som en intern tjänsteleverantör med samma krav på kvalitet som externa leverantörer. Användare ute i organisationen måste vara nöjda med den tjänst som beställs och som ska effektivisera arbetet och företagsledningen måste se ett resultat i form av ökad produktivitet.

Service Catalog r11.2 adresserar dessa utmaningar genom att erbjuda en central informationshubb för alla tjänster som IT producerar. Katalogen listar de tjänster som finns tillgängliga och vad de kostar vilket underlättar planering och budgetering för dem ute i verksamheten.

Produkten uppfyller också kraven för tjänstekatalogens utökade roll enligt ITIL v3. I version 3 av ITIL har tjänstekatalogen blivit en egen process och definieras som det primära gränssnitt för beställning, hantering och leverans av tjänster.

Läs hela pressmeddelandet på: http://www.ca.com/us/press/release.aspx?cid=151215

För mer information, kontakta:

Olof Mellqvist, Teknisk chef
CA Sverige
telefon: 08-622 99 00 05
e-post: olof.mellqvist@ca.com

Om CA
CA (NYSE: CA), är ett av världens största företag inom management software. CA levererar mjukvara och tjänster som förenar och förenklar hanteringen av företagens IT-miljö. CA grundades 1976, har sitt huvudkontor i New York och verkar i mer än 140 länder. I Sverige har CA cirka 90 anställda. För mer information besök www.ca.se.