Café Bar Sverige AB

Café Bar arbetar hårt med hållbara och spårbara produkter

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 12:50 CET

Tillsammans med vårat rosteri ICS har vi tagit fram en unik sökfunktion för våra hållbara produkter kallat Celsusdrinks, produkterna finns att tillgå i stora delar av Europa.

Redan idag ger vi våra kunder möjligheten att se exakt från vilka odlingar innehållet i varje enskild förpackning kommer ifrån. Varje kaffe- och chokladdryckspåse är försedd med en unik sifferkod. På cafebar.se alt. facebook.com/cafebarsverige, kan man med hjälp av denna kod spåra innehållet ända till dess ursprung.

Vårat kafferosteri ICS har även blivit nominerade i MVO Award i kategorin "Corporate Social Responsibilty".

Nyckelorden för Celsusdrinks är hållbar utveckling, vilket innebär att samtliga råvaror är producerade i enlighet med högt ställda krav på social och ekonomisk rättvisa, miljöhänsyn, ekologisk odling och kvalitet. Vi väljer alltid skördar från de certierade odlare och plantager som uppfyller dessa krav.

Givetvis så är vi stolta över att vårat rosteri i koncernen har nominerats och vi är även stolta över ett brett utbud över hållbara och spårbara produkter, men den hållbara resan är bara påbörjad. Vi tror att dessa produkter kommer att få alltmer fokus i framtiden. Kraven blir allt större både på kvalitet och utbud. Och vem vet hur tillgången kommer att se ut?