PDF Brasserie Group

Café Milano presenterar nyheten Bistecca Fiorentina

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2016 11:41 CET

I slutet av 1990-talet slog dörrarna upp till Café Milano, grundaren var italienska Vigge Marian. Inom det italienska köket och denna atmosfär var han en pionjär. Vigge la grunden för dagens italienska restaurangkultur i Stockholm. I oktober 2015 öppnades Café Milano på nytt efter en renovering av både lokal och meny då PDF Brasserie Group tagit över. Den nya menyn utgörs av det bästa från det italienska köket och nu släpper Café Milano en sensationell nyhet: Bistecca Fiorentina.

Kökschefen har valt ut de absolut finaste biffstockarna till rätten. Köttet kommer från en av de finaste raserna, Chianina, som har levt ett stillsamt och harmoniskt liv i en liten farm i Polen. Detta gör att köttet får en otroligt hög smak! Det grillas till perfektion, varefter det serveras tillsammans med bönor, rostad potatis, rosmarinsmör och kokt spenat.

För att rätten ska kunna tillagas på bästa sätt måste den beställas minst en dag i förväg. Detta kan göras på www.cafemilano.se, tel: 08-684 238 60 eller reservation@cafemilano.se. Välkomna!

“Peter and friends” – PDF Brasserie Group.
Vi är egentligen ingen grupp – vi är eldsjälar i mat, vin och gästgiveri. Vi är ett gäng vänner som andas och lever restauration, som under paraplyet PDF Brasserie Group driver flera av Stockholms bästa krogar