Playontv

Caféscenen på Spara & Placera

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 16:31 CEST

Caféscenen

Den 7-10 oktober är det dags för mässan Spara & Placera, Sveriges största mötesplats om din privatekonomi. Där kommer Playontv och Market Action Point att ansvara för Caféscenen, den intima scenen mitt inne i Hall B.

Caféscenen är platsen där debatter och presentationer avlöser varandra. Här får publik och media möta talarna på nära håll och själva delta med sina egna frågor.

På Caféscenen kommer vi att arrangera flertalet debatter. I vår makrodebatt kommer vice riksbankschefen Karolina Ekholm att tala om ränteläget och fastighetsmarknaden, följt av Peter Norman, vd Sjätte AP-fonden, och Håkan Frisén, prognoschef SEB.

Representanter från många börsbolag, bland andra Alliance Oil och Karo Bio, kommer att presentera sig. Publiken får också viktiga fond- och aktietips från CMC Markets, Odin Fonder, East Capital och Affärsvärlden med fler. Hör också när Joakim Sydow, sales trader Remium, och Kristoffer Berggren, teknisk analytiker CMC Markets, svarar på frågan ”Trading – hur går det till?”.

Utöver allt detta kommer bland annat advokat Poa Strömberg att tala om hur man framgånsgrikt investerar i svensk film. Entreprenören Ola Ahlvarsson kommer att berätta om vad som är viktigt när man investerar i den nya mediebranschen. Hela schemat ser ni på,

Varmt välkommen till Caféscenen!

Plats: Hall B, Stockholmsmässan

Öppettider: