Merrild Coffee Systems

Cafitesse – ett unikt kaffekoncept

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 07:30 CET

Cafitesse är en smart kaffelösning med ett unikt koncept som ger färskbryggt kaffe på ett lättare sätt. Cafitessekaffet är baserat på utvalda kvalitetsbönor från de bästa kaffedistrikten i världen. Genom kaffets sammansättning säkrar våra kaffeexperter att du får en harmonisk smak på ditt kaffe. De färska bönorna rostas tills de är perfekta, därefter mals de och bryggs på en gång. Kaffet packas i en speciell påse som bevarar både smak och arom. Det är inga tillsatsämnen i Cafitesse.

Merrild Coffee Systems:

Sedan 1753 är vi experter på kaffe – och vi vet att om inte råvarorna är av bästa kvalitet så blir resultatet inte som vi önskar. Därför väljer vi själva ut kaffebönorna, blandar och förädlar dom, något som vi gjort sedan 1753.
Merrild Coffee Systems ingår i Douwe Egberts Coffee Systems som i sin tur ingår i Sara Lee Corporation. Sara Lee finns representerade i ca 50 länder världen över med mer än 1 miljon kunder. Vårt uppdrag är enkelt ”Vi ser till att våra kunder serverar den bästa koppen kaffe”. Varje kopp du häller upp bygger på respekt och ödmjukhet inför naturens egna råvaror där hantverk och precision är fundamentet i vår bryggmetod. Därför kan vi med all rätt säga att vår målsättning genomsyrar allt det vi gör – från böna till kopp.
Merrild Coffee Systems är en verksamhet som strävar efter att ta ansvar fullt ut. I framtiden ser vi oss som en av de mest pålitliga aktörerna på kaffemarknaden som handlar med 100% ansvarsfullhet och vi börjar våran resa mot det redan idag!
Vi har utvecklat Good Origin, ett kaffe som är KRAV och UTZ certifierat. Detta kaffe är producerat med 100% hänsyn till långsiktig, hållbar utveckling av kaffemarknaden. I vårt sortiment finns följande Good origin produkter:Cafitesse 1,25L och 2L, Fresh brew, Espresso och Hela bönor.