Cambridge Viktprogram

Cambridge Vinnarna i år kommer från Lund,Flen,Linköping och Stockholm

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 16:18 CEST

Fyra mycket lyckliga vinnare, som har gjort en bedrift. De har ändrat mat och motionsvanor samt gått ner en hel del i vikt. De har vunnit äran samt en resa till Marbella i december. Syftet med tävlingen är att uppmärksamma och belöna medlemmarnas viktminskningsframgångar och uppmuntra andra till en hälsosammare livsstil. Tävlingen har deltagande från 96 orter runt om Sverige och anordnas för elfte året i rad.

Kristoffer Lindhe, Lund. Han gick ner 62 kg och berättar att  "min självbild var förskräcklig och jag såg mig mest som en dyster, tråkig och överviktig person". Förra veckan korades han till Årets Cambridge Man.

Sanne Samuelsson, Flen.  Årets Kvinna gjorde en helomvändning och gick ner 34 kg. Idag är hon fri från sina IBS magbesvär och knävärk. "Jag har gått från storlek 50-52 till 36-38!"

Katja Nestor Borg, Linköping. Hon har inte bara klarat att gå ner i vikt 20 kg utan också att behålla vikten stadigt i ett par år. Hon har ändrat om sina mat och motionsvanor.Efter viktminskningen blev det också bröllop med en helt ny klänning som satt perfekt. Hon blev året  Livsstilskvinna.

Björn Westlund, Stockholm. Han vann titeln årets Livsstilsman. Han har gått ner 30,9 kg. "Mina andningssvårigheter har nästan försvunnit helt efter att gått ner med Cambridge VLCD",berättar han stolt.

Cambridge Viktprogram har som mål att hjälpa människor till ett hälsosammare och lättare liv genom trygg viktminskning. Vårt viktprogram är sammansatt så att du snabbt tappar din övervikt men också får hjälp och verktyg att förändra dina dåliga mat- och motionsvanor så att du kan behålla din nya vikt långsiktig.