MaskinExpo Sweden AB

Camperways nya popar upp på MaskinExpo

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2012 13:39 CET

På årets MaskinExpo, Nordens största maskinmässa, lanserar Camperways nya Northstar Offroad 8 – en unik pop-up Camper.

Northstar Offroad 8 passar till Japanska pickuper med både 1,5 & dubbelhytt, men finns också i en högre version till Land Rover Defender.

Det unika med denna camper är att trots sina kompakta mått har den bl.a  Thetford kassettoa/innedusch/utomhusdusch och varmvattenberedare som standard.

En stor fördel med en pop-up Camper är det låga luftmotståndet och den låga tyngdpunkten när man kör. På mindre än 15 sekunder vevar man upp taket till full ståhöjd på ca 2m.

Kom och se Northstar Offroad 8 och flera andra Northstar Campers i monter 1128 på MaskinExpo

För mer information, kontakta:
Per Erik Eriksson
Camperways
www.camperways.se

Om MaskinExpo
MaskinExpo är Nordens största maskinmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan arrangeras i samarbete med MaskinLeverantörerna på STOXA, Stockholm Outdoor  Exhibition Area, 10 minuter från Arlanda den 24-26 maj 2012.

För mer information om MaskinExpo, kontakta:
Carina Tegelberg, marknadschef MaskinExpo Sweden AB, 08-512 937 03, 0706-29 28 27.