David Carlson

Can a bus ever be as hip as an iPhone?

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2009 09:13 CEST

Lyssna på vad Erwan, James, Kristina, Patricia, Richard, Ronan och Tim har som svar på frågan.

Kunskapsföretaget Designboost genomförde en MiniBoost på årets Milan Design Week för att ta reda på hur några av världens mest uppmärksammade designers ställer sig till hållbar design och hållbar stadsutveckling. Denna MiniBoost resulterade i tretton unika intervjuer.

Nu släpper Designboost sex stycken nya intervjuer med personligheter som Ronan and Erwan Bouroullec, Kristina Dryza, Richard Hutten, James Irvine, Tim Power och Patricia Urquiola. De sju intervjuerna som släppts tidigare inkluderar Ilse Crawford, Tom Dixon, Konstantin Grcic, Arik Levy, Ross Lovegrove, Katrin Olina och Satyendra Pakhale. Intervjuerna finns under följande länk: http://www.designboost.se/index.php/home/boostevent/miniboost.html

De ställda frågorna ser på hållbara städer utifrån ett holistiskt perspektiv och berör hållbarhet på flera plan. Frågorna är ursprungligen ställda av olika Boosters från DesignBoost 2008 "Long Live the City" i Malmö. Man kan säga att denna MiniBoost i Milano är som en stafett där frågorna fungerar som stafettpinnar från tidigare till nya Boosters.

Designboost, Box 20032, 200 74 Malmö, Sweden, http://www.designboost.se